Klantenservice

 

Betaalmethoden

Nederland

Na bevestiging van uw bestelling wordt u automatisch doorgestuurd naar een IDEAL betaalpagina.
Wij verzenden uw pakket na ontvangst van betaling. 

Het is ook mogelijk om de bestelling op te halen in de winkel en dan per pin te betalen.
Om zo veel mogelijk contactloos te kunnen werken, vragen wij u om per bankpas of credit card te betalen.
Contanten worden ook geaccepteerd. 

België
Klanten in België kunnen met Bancontact betalen. Na ontvangst van uw betaling wordt de bestelling verzonden.


Overige Europese landen 
Woont u niet in Nederland of België en zou u graag een bestelling bij ons willen plaatsen? Stuurt u dan een e-mail met de door u gewenste artikelen. Na bevestiging van uw bestelling ontvangt u een orderoverzicht met onze IBAN bankrekeningnummers. 
U kunt dan betalen per bankoverschrijving. Na betaling sturen wij u een e-mail ter bevestiging en versturen uw bestelling.

 

Levertijd & verzendkosten
Heeft u de bestelling geplaatst en betaald vóór 13.00 uur? Dan streven wij er naar om uw bestelling op dezelfde dag te versturen.
Helaas kan het voorkomen dat een artikel niet voorradig is en dat hierdoor de levertijd wat langer duurt. 
In geval van ziekte, vrije dagen en/of vakantie kan het ook voorkomen dat de bestellingen er langer over duren om verstuurd te worden. 
Uiteraard zullen wij u hierover tijdig informeren. 

De tarieven die vermeld staan bij de artikelen zijn exclusief verzendkosten. 
Hieronder vindt u een overzicht van de tarieven voor verzending met PostNL: 

Binnen Nederland/België*
€ 4,15 voor brievenbuspost (incl. track & trace code) 
€ 6,55 voor pakketpost (incl. track & trace code)

*voor artikelen die als brievenbuspakje gemarkeerd zijn en die naar België verstuurd moeten worden, moeten wij helaas extra kosten in rekening brengen. Deze meerkosten kunnen variëren van € 1,55 tot  € 4,85 per bestelling.

Overige Europese landen
Verzendkosten op aanvraag

Inpakken

Wij willen zo duurzaam mogelijk werken, daarom worden bestelling met zoveel mogelijk gerecycled verpakkingsmateriaal uit Japan en Nederland verstuurd. Heeft u hier bezwaar tegen? Laat het ons dan weten. 
Wilt u iets als cadeau laten bezorgen? Dat is uiteraard mogelijk! Vermeld dit dan bij 'opmerkingen'.

 

Retourneren

U heeft het recht uw bestelling tot 14 dagen na ontvangst te annuleren. U heeft na annulering maximaal 14 dagen om uw product retour te sturen. U krijgt dan het volledige orderbedrag inclusief verzendkosten gecrediteerd. Houdt u een deel van de bestelling  wel? Dan ontvangt u alleen het restitutiebedrag voor de geretourneerde artikelen. Alleen de retour portokosten van uw adres naar onze winkel zijn voor uw rekening. Deze kosten bedragen circa 7,25 euro per pakket, raadpleegt u voor de exacte tarieven de website van uw vervoerder.  Indien u gebruik maakt van uw herroepingsrecht, moet het product met alle geleverde toebehoren en – indien redelijkerwijze mogelijk – in de originele staat en verpakking aan de ondernemer geretourneerd worden. Om gebruik te maken van dit recht kunt u contact opnemen met ons via info@japans.nl . Wij zullen vervolgens het verschuldigde orderbedrag binnen 14 dagen na aanmelding van uw retourzending terugstorten mits het product  in goede orde door ons ontvangen is.


Uitzondering verzegelde producten
U heeft het recht uw bestelling tot 14 dagen na ontvangst te annuleren, mits de verzegeling niet verbroken is. Bij verbreking van de verzegeling is uw bestelling definitief en kan deze niet meer geannuleerd/geretourneerd worden.
Hygiënische producten zoals tabi sokken, waarvan de consument de verzegeling van de verpakking heeft verbroken, kunnen niet worden teruggenomen. 


Uitzondering houdbare producten
Producten zoals thee die u via onze webwinkel koopt hebben slechts een beperkte houdbaarheid en kunnen daarom niet geretourneerd worden. Het herroepingsrecht is dan ook niet van toepassing. De verkoop is daarom na uw succesvolle betaling definitief.